woensdag 4 mei 2016

Burning my stamp...

...no I didn't literally burned my stamp ^.^ but..I did more than just stamping my stamp.
Inspired by Hermine Kosters who makes these beautiful presents using these wooden pieces, stamping on them and coloring them in I started looking for these wooden pieces.  They layed here, waiting for me to know what exactly I wanted to do and then the idea grew... my way to work with them ended up in some burning...
To start I took my favorite quote from Visible Image...can't explain how much that one means to me. I stamped it onto the wooden circle.  I had putted it onto a thin piece of plastic so i could give it enough pressure everywhere and it stamped the best it could since I had chosen a circle that has an uneven surface ( lots of stucture ^.^)

...nou ik heb niet letterlijk mijn stempel gebrand ^.^ maar ik heb wel meer gedaan dan gewoon mijn stempel even afgedrukt.  
Toen ik zag welke mooie dingen Hermine Kosters maakte door op houten cirkels te stempelen en dit dan weer in te kleuren hield ik mijn ogen ook open in de winkels. Toen ik ze eindelijk had gevonden dus maar meegenomen maar ze lagen nog een hele tijd opzij. Wachtend tot ik echt wist wat ik er mee wou gaan doen...en dat eindigde in branden...
Om te beginnen nam ik mijn favoriete tekst van Visible Image...ik kan eigenlijk niet uitleggen hoeveel betekenis die heeft voor mij.  Ik stempelde hem op het houten rondje. Om dit te doen had ik hem op een dun plastiekje zodat ik hem overal goed kon aandrukken om een zo goed mogelijke afdruk te krijgen. Mijn houten rondje had namelijk nog veel structuur na het schuren en is niet overal even recht.


A little close up so you can see how it stamped of and all of that beautiful structure in the wood :-)

Een close-up zodat jullie kunnen zien hoe het er uit zag na het stempelen en welke heerlijke structuur er in mijn hout zit.


Another close-up so you can see the difference between the stamped line and the burned lines...

En nog een close-upje zodat je het verschil kan zien tussen de gestempelde lijnen en de gebrande lijnen...


And of course... this little piece just asked for a butterfly. 

En natuurlijk vroeg dit projectje om ...een vlinder. 



Sometimes, life can break you and you feel everything slip away.  But at the end...you'll see your heart is always strong enough to get you to take your broken wings and make you fly again.

Soms kanhet leven je even breken en voelt het alsof alles je ontglipt. Maar op het einde zie je elke keer weer dat je hart sterk genoeg is om jezelf terug samen te rapen en je terug te laten vliegen.




Used stamps

Both stamps can be found at: http://visibleimage.co.uk/shop/






3 opmerkingen:

  1. I love this, I will have to give it a try, thank you for the inspiration.
    Carol xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is heel mooi gedaan Veerle ! En ik kan je goed navoelen met die tekst, heb juist zelf weer een paar zware maanden achter de rug, maar we staan weer recht en doen voort ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...