dinsdag 20 maart 2012

Speciaal...

Pfff...ik heb vandaag een kaartje gemaakt voor iemand die heel slecht nieuws te verwerken kreeg de voorbije dagen.  Met een hele groep hebben we nu besloten om haar allemaal een kaartje te sturen om haar en haar familie in de mate van het mogelijke een hart onder de riem te steken.  Ik dacht meteen aan de stempel van Edwin die een roos vastheeft.  Een stempel kiezen is nooit moeilijk :-) alleen, welk papier gaan we er bij gebruiken.  Ik wou geen te sombere kleuren maar zo superfel is ook niet echt geschikt...
Na wat zoeken kwam ik op papier uit waar rozen op verwerkt zitten dus dat moest toch lukken.  Bovendien was er een grote rechthoek in blauw-paars op het vel verwerkt waar ik makkelijk een achtergrond uit kon snijden...
Terwijl ik alles aan het meten en snijden was had ik iets van...hmmm komt dit wel goed?  Het is een kaartje met een totaal andere stijll dat ik gewoon ben en bovendien ook een ander formaat maar ik vind het wel iets hebben...


Close-upje van Edwin die gekleurd is met copic markers ( hoe kan het ook anders :-)


Gebruikte markers:
Huid: E50, E51
Haar: E31, E33, E35, E37
Trui: YR23, YR31, Y21
Broek: B93, B95, BV 31
Schoenen: W7, W5, W3, YR23, YR31

Verder ben ik er eindelijk eens aan begonnen: mijn stempelmappen een beetje beter organiseren.  Nu zaten er steeds van die kleine velletjes per 2 in een mapje of een hoop kleine apparte stempeltjes samen gemikt in een map.  Ik ben de sets waarvan ik vond dat ze wel samen op een A4 blad hoorden gaan inscannen.  Niets moeilijk aan: gewoon de bedrukte velletjes waar de stempels op hangen samen inscannen. Daarna in photoshop boven de sets de juiste merken en referenties gezet en dan alles afprinten. 

Al die vellen dan door het lamineertoestel samen met wat witte vellen papier ( om de stempels te kunnen beschermen) en het grootste werk zat er al op.  Gewoon nog de stempels bevestigen en terug ordenen in de verschillende mappen.  Het was een werkje waar ik al een tijdje tegen aan hikte maar nu het gebeurt is ben ik best blij want het werkt veel makkelijker :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...