donderdag 13 september 2012

Mijn eerste...


Eindelijk wordt hier nog eens iets getoond (bloos) :-)  Het is lang stil geweest maar de vakantie is nu echt wel voorbij.  En met de hobbybeurs in Mechelen op komst ben ik er terug helemaal ingevlogen.  Ik zal aanwezig zijn op de stand van Schleiper en zoals ik al vermelde krijgen jullie daar de kans om zelf een kaartje te maken en daarbij de copic markers of de nieuwe pan pastels uit te proberen!  Kom gerust langs hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Ik heb zelf een paar materialen mogen gaan ophalen om dus al wat te oefenen en uit te proberen.  De copics ken ik natuurlijk al en het was leuk om er eindelijk ook nog eens mee aan de slag te gaan. De uitdaging voor mij persoonlijk zat er in dat men graag had dat ik pop up kaarten ging maken.  Nog nooit gedaan maar...ik ben er toch in geslaagd er een paar te maken en ik laat jullie hier mijn eerste pop up kaart zien die ik maakte.
Voor de buitenkant maakte ik gebruik van  een stempel van artemio die ik na het inkleuren verhoogd op kleefde om hem los te laten komen van de achtergrond.  De witte rand maakte ik met wit embossingpoeder en de sneeuw kreeg een glitterlaagje.

 Voor de binnenkant dus mijn eerste pop up ooit...
De sneeuwvlokke op de achtergrond zijn gemaakt met de pan pastels.  Met een stempel van het Artemiovel heb ik met clear stempelinkt gewoon de achtergrond vol gestempeld.  En daarna gewoon héél simpel een licht grijze pan pastel er over ( ik had geen wit).  Een beetje fixeren en klaar was kees ( dus gewoon dees trees :-) )

De stempel komt van hetzelfde stempelvel van Artemio.  Ik heb de referentie niet meteen bij mij, maar ik beloof dat ik hem morgen nog even toevoeg ;-) De tekst printte ik uit met de printer.  Ik had eerst geprobeerd met mijn alfabetstempels aan de slag te gaan maar ik kreeg "Christmas" niet op mijn kaart :-))

De gebruikte copics:
Sneeuwman: BG10
Sjaal: Y08, Y17, Y38
Muts: R17, R27, R46
Kado: YG03, YG23, BG23, BG 49
En terug een glitterlaagje op de sneeuw onderaan en op de kerstmuts.

En die pan pastels dan?  Nou mijn vingers jeukten om er mee aan de slag te gaan.  Ik had verschillende ideetjes maar ik wou eerst maar even gewoon zien hoe makkelijk ze uit te strijken waren op papier en welk resultaat ze gaven.  Dus maakte ik een heel simpel kaartje...  De blauwe strook is pan pastel maar die hadden jullie waarschijnlijk al gesnapt :-)
De stempels zijn van opnieuw van Artemio en de ingekleurde sneeuwman ook maar even verhoogd op gekleefd zodat hij er echt uitspringt.


Er liggen hier al een aantal kaartjes klaar dus ik kan nog wel even wat laten zien maar...ik ga natuurlijk niet alles meteen prijs geven. Laat gerust een reactie achter en tot morgen ;-) ?

2 opmerkingen:

  1. Prachtig hoor!!! Vooral fan van het laatste kaartje, zo leuk dat er maar ééntje gekleurd is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk dat contrast tussen die blauwe kaart en die witte strook met ingekleurde figuurtjes! Beide kaarten zijn heel geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...