zaterdag 12 april 2014

Altered art using mixed media: little Cave...

As a member of the designteam of in 't Woefke we all have made some Easterprojects.  But as you all already have noticed I love to think outside the box so ...no standard Easteregg for me this time.
I made a little cave out my chipboard egg.
I started by giving the inside some structure, painted it black and higlighted the structure using metallic lustre.

 Als lid van het designteam van In 't Woefke maakten we allemaal enkele Paasprojectjes.  Maar zoals jullie wel al weten durf ik wel eens aan '" think outside of the box" te doen :-)
Dus deze keer geen gewoon Paasei van mij maar ik besloot om van mijn ei een klein "magisch grotje" te maken.
Ik begon met de binnenkant van mijn ei wat structuur te geven en daarna kreeg het een laag zwarte verf. De structuur werd terug naar boven gebracht met metallic lustre.



The structure on the outside...just glued down pieces of bark I found laying on the ground outside. And I gave it the same treatment: black paint and metallic lustre. The only difference is that I also gave it a coat of mat varnish to get some contrast with the inside.

Om structuur aan de buitenkant te krijgen lijmde ik stukjes schors dat ik gewoon buiten op de grond vond in het park.  Daarna kreeg het ook een laag zwarte verf en metallic lustre. Het enige wat ik hier nog extra deed was een extra laagje matte vernis. Zo krijg je een subtiel contrast met de blinkende binnenkant.



And of course a little bright detail, a butterfly to keep every little animal living into my egg company.

En natuurlijk toch een klein kleurrijk element erbij...een vlinder :-)


And I already know who I would like to live in my little cave. I 'm searching a litlle lovely dragon but couldn't find one yet.  

Momenteel woont er nog  niemand in mijn grotje maar ik weet wel wie ik er graag in zou zien: een klein lief draakje maar ik kon er nog geen vinden.


I really would like to know what you think about this Easter project ;-) And if you would find some little sad dragon homeless searching for a loving home...

Nou...ik ben echt benieuwd wat jullie er van vinden! En mochten jullie ergens een verdrietig klein draakje tegenkomen dat op zoek is naar een warme thuis...



1 opmerking:

  1. Wat vind ik je grot alias ei prachtig geworden! Zo'n leuk idee om met schors te werken. Lore vindt hem ook super, het draakje hebben we nog niet gevonden maar dat komt wel. Zo'n type zoals toothless past perfect hierin :-)

    Liefs,

    Lins

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...