woensdag 13 januari 2016

Shout out to...

A bit of a different blogpost today ^.^ I'm giving a shout out to the blog of my daughter Erica but in a creative way ;-)  Erica is a big book-lover and she is reading books as I'm eating cookies °-° .  She caught the virus little over a year ago after a stop of some years. Last years she read 65 books!!

Een klein beetje een andere blogpost vandaag ^.^ Ik wil graag even de aandacht verschuiven naar mijn dochter Erica maar dan natuurlijk met een creatief kantje er aan. Erica is een boekenliefhebber en verslind boeken zoals ik koekjes wegwerk °-°  Ze heeft het leesvirus nu terug iets meer dan een jaar nadat ze even een stop had ingelast.  Vorig jaar las ze maar liefst 65 boeken!


So she started a blog where she puts down reviews on each book she has to read. Looking closely on her words so she doesn't spoil anything for whoever wants to read a book she is reviewing ;-)

Ze startte een blog waarop ze reviews neerzet over alle boeken die ze leest. En natuurlijk zorgt ze er voor dat er niets verklapt wordt voor wie de boeken nog gaat lezen;-)


On INSTAGRAM , known as Bookangels, she is part of some challenges to post a picture every day and today that is "booktags" so she came to me and asked me if I could make her another booktag. The two she already has are not enough as she is sometimes reading in multiple books at once! She has to make up for the poor books she has to read for school ;-)
She gave me a little hint that a black one would be nice, oh and "Black and gold are a perfect marriage mom"...

Op INSTAGRAM  , gekend als Bookangels, doet ze mee aan verschillende uitdagingen om elke dag een foto te posten rond boeken en vandaag is dat "boekenleggers". Dus kwam ze vragen of ik nog een boekenlegger voor haar wou maken aangezien ze niet genoeg heeft aan de twee boekenleggers die ik al eerder maakte.  Is ook niet moeilijk als je soms in meerdere boeken tegelijker tijd leest. Ze moet het goedmaken als ze minder leuke boeken moet lezen voor school ;-)
Ze gaf me een kleine hint dat een zwarte wel leuk zou zijn, oh en "Zwart en goud is een perfecte combinatie mama"...


And here is what I came up to...Wings as she loves reading books who are about angels and Gods and...
And then to make a picture of it...it has been so long since I have actually spend some time with my camera. I have taken classes to learn to photograph, even developed them in the black room. I sometimes miss my teacher who really challenged us. So I had me some playtime :-)

En hierbij kwam ik uit...eentje met vleugels aangezien ze boeken verkiest waar het gaat over engelen en Goden en...
En dan moest er natuurlijk ook een foto gemaakt worden.  Het is lang geleden dat ik nog eens echt tijd nam om andere foto's te maken dan de standaard foto's. Toen ik avondonderwijs fotografie volgde werden we echt uitgedaagd door onze leerkracht en dat mis ik tot nu toe soms nog. Zelfs de donkere kamer waar we zelf onze foto's ontwikkelden. Dus even mijn oude hobby opgepakt.


The bookmark was made onto normal black cardstock and I heatembossed my wings using clear embossingpowder. To color them in...I played with a really nice product of Kuretake : Zig Pearlescent Watercolor and they are sooo nice on black paper. Even like them most of all on black instead of on white paper ^.^   It's a watercolor that has a metallic-shimmer and there are 12 colors in one box.

De boekenlegger is gemaakt op gewoon zwart cardstock en de vleugels zijn met clear heat embossing neergezet. Om ze in te kleuren werkte ik met een nieuw product van Kuretake: Zig pearlescent watercolor en ze zijn gewoon prachtig op zwart papier. Ik zie ze zelfs liever op zwart dan op wit papier. Het is een waterverf maar met een parelmoer-glinster en er zitten 12 kleuren in een doosje.


For all of you book lovers...be sure to go and take a look on her blog. If you want to go and buy some books for yourself or as a gift for a teen ( not easy!!)  you'll immediately know if you made a good choice. Or be a part of her challenge she has put online. That is if you can keep up with the speed of buying books as fast as she does ;-)
You can find her by CLICKING on the picture underneath. Be sure to say hi to her from me too ^.^

Voor alle boekenliefhebbers... neem zeker eens een kijkje op haar blog. Als jullie een boek cadeau willen doen zien jullie meteen of het een goede keuze zou zijn. Of doe ook mee met haar eigen uitdaging die ze online heeft gezet. Tenminste dat is als je mee kan aan het tempo waarop zij boeken koopt en verslind ^.^
Je kan haar terug vinden door op de onderstaande foto te KLIKKEN



1 opmerking:

  1. Hey Veerle,

    Amai, zo'n boekenwurm in huis... Ben er zeker van dat mijn kinderen samen zo'n boeken niet samen hebben gelezen in heel hun leven tot nog toe... Ik was vroeger, toen ik nog tijd had ook een fervent lezer, maar dat is al wat jaartjes geleden...

    Mooie boekenlegger maakte je, écht een Veerle-kunstwerkje...

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...