It has been quiet...so sorry for that. It isn't that I didn't make anything. Not at the least, I have been making a couple of things. But not all of them could be shared directly. But today...I'll start showing my first project and I'll guide you step by step ^.^
To start I made a background using the same technique I used in the STEP BY STEP YOU CAN FIND HERE
I used the colors Jubilee Cherry and Burnt Umber to color my watercolor paper.
Het is hier heel stil geweest...sorry daarvoor. En het is niet dat ik helemaal stil heb gezeten, integendeel. Alleen kon ik nog niet alles met jullie delen. Maar vandaag kan ik al een projectje laten zien en ik laat graag stap per stap zien hoe ik het maakte ^.^
Om te beginnen maakte ik een achtergrondje met dezelfde techniek die ik gebruikte in het STAPPENPLAN DAT JE HIER KAN VINDEN
Ik gebruikte de kleuren Jubilee Cherry en Burnt Umber om het papier te kleuren.
Then I
cut a piece of thick vellum the same size as my tag and torn it where I wanted
to have a hole in it using a paper piercer.
Then I
went ahead and heat embossed some flowers. By using the Zig Emboss marker I was
able to put clear embossing ink only on the flowers I wanted to be stamped. In
between stamping I cleaned my stamp before putting new ink on other flowers.
That way I putted all my flowers around my “crack” in the paper.
Daarna nam ik een stuk dikker vellum dat even groot was als mijn tag en ik scheurde het op de plaats waar ik strakjes een gat wil hebben door een prikpen te gebruiken.
Daarna wist ik precies waar ik mijn bloemen wou stempelen. Door een embossingmarker te gebruiken kon ik de bloemen uitkiezen die ik wou stempelen en heat embossen. Tussen twee stempelbeurten de stempel heel goed afkuisen en op naar het volgende deeltje dat je wil toevoegen. Door in stukjes te werken kon ik mooi rond mijn scheur werken.
Then it
was time to color in my flowers. I used the same Woodcraft marker that I used
on my background: Jubilee Cherry. The first layer got a watered down paint. You
can water this paint down so much that you end up with a nice transparent paint
and get a watercolor result.
Daarna was het tijd om mijn bloemen in te kleuren. Ik gebruikte dezelfde Woodcraft marker die ik gebruikte om de achtergrond te kleuren. De eerste laag kreeg een heel verdund laagje verf. Je kan de verf in deze markers zo goed verdunnen waardoor je een mooie transparante verf krijgt en dus een aquarel-look.
When all
my flowers were dry I gave them a second coat of the Woodcraft paint Jubilee
Cherry. I wetted my flowers and dropped in just a little bit of less watered
down paint. So you get some more depth in your flowers.
Toen al mijn bloemen ingekleurd waren en droog, gaf ik ze een tweede laag van dezelfde Jubilee Cherry. Ik maakte mijn bloemen nat en bracht gewoon een iets minder verdunde verf aan. Zo krijg je iets meer diepte in je bloemen.
Since I
don’t have any green Woodcraftmarkers ( yet) I took out my Gansai Tambi
watercolors to color in the leaves. Now
you can see how nice they work together with the Woodcraft markers. Only difference: the paints of the Woodcraft markers dry permanent.
Omdat ik geen groene Woodcraft markers heb ( nog niet ^.^ ) nam ik mijn Gansai Tambi om de blaadjes in te kleuren. Het enige verschil met de Woodcraft markers is dat de Woodcraft markers permanent zijn eens ze droog zijn.
Using my
Zig Emboss marker I also heat embossed a butterfly. And I used two colors of
the Woodcraft markers to color him in: Forget me not and Victorian Blue. Here you can use the advantage of the
Woodcraft marker paint to dry permanent and layer the colors on top of each
other without moving the lower layers around.
When I
was done coloring my butterfly I cutted him out and used my Zig Art and Graphic
71 Mid Brown marker to color the edges so they didn’t stand out to much.
Ik gebruikte ook mijn Zig Emboss marker om een vlinder met heat embossing te zetten. Ik gebruikte opnieuw twee Woodcraft markers om deze in te kleuren: Forget me not en Victorian Blue. Omdat de Woodcraft markers permanent drogen is het dus heel makkelijk om laag boven op laag te werken. Je onderste laag reageert immers niet meer als je er boven op gaat werken.
Toen ik klaar was met de vlinder in te kleuren sneed ik hem uit en gebruikte ik de Zig Art and Graphic nr 71 mid brown om de randen te kleuren zodat hij niet te fel afstak op de achtergrond.
And then
it was time to put everything together. Since I don’t like it if you can see
glue underneath vellum I sowed it onto my background. I tore back my vellum a
bit so I could put my butterfly in between the background and the vellum. And
just added a little text to finish it off.
En dan was het tijd om alles samen te brengen. Omdat ik niet graag lijm zie doorschijnen door vellum naaide ik het vast op mijn achtergrond. Ik trok mijn vellum daarna iets verder open zodat ik de vlinder tussen de achtergrond en het vellum kon lijmen. Alleen nog een tekstje en mijn project was klaar.
And two
more close ups pictures where you can see how subtle the background shows
through.
Ik heb nog twee extra foto's om te laten zien hoe subtiel de achtergrond door het vellum heen schijnt.
Used materials
Woodcraft
markers: Jubilee cherry – Burnt umber – Forget me not – Victorian blue
Zig
Emboss marker
Zig art
And Graphic marker: 71 Mid Brown
Kuretake
Gansai Tambi : 53 Mid Green
Watercolour
paper
Thick
vellum
Stamps –
ink and clear embossing powder ( butterfly) – white embossing powder ( flowers)
Superknap!!! Dank je wel voor de duidelijke uitleg.
BeantwoordenVerwijderenLiefs,
Lins x
Wow Veerle ! Je blijft toch toveren hoor, weer zo'n prachtige kaart !
BeantwoordenVerwijderengroetjes
Inge
Mooi!
BeantwoordenVerwijderenOh, prachtig ! Zo mooi die zachte kleuren en dat vellum, en dan die vlinder ertussen ! Groetjes, Enny
BeantwoordenVerwijderen